Cele trei tipuri de oameni de vanzari

de

Cele trei tripuri de oameni de vanzari - Business Academy

De 18 ani vad tot felul de oameni de vanzari; am lucrat si lucrez umar la umar cu ei; cu unii dintre ei am inceput impreuna, cu altii ne-am intalnit pe parcurs; pe unii i-am angajat eu de-a lungul timpului, altii m-au angajat ei pe mine. Pe unii i-am ajutat sa se dezvolte si sa avanseze, la randul meu fiind ajutat de altii. Unii mai sunt in “bransa”, altii se ocupa de altceva acum.

Dupa tot acest timp si toate aceste experiente am identificat cateva tipare:

  1. Omul care se angajeaza in vanzari pentru ca are un plan bine stabilit referitor la cariera lui (vrea sa acumuleze experienta, sa avanseze, sa faca pasul spre antreprenoriat, management, consultanta, training, etc);
  2. Omul care alege un job in vanzari pentru ca profesia lui de baza nu este cautata sau trece printr-o perioada de recul; cum in vanzari nu-ti trebuie o pregatire anume, are ceva sanse sa se angajeze; ulterior constata ca ii place, invata tot mai mult, se dezvolta si isi face treaba mai mult decat onorabil;
  3. Omul care, ca si cel de-al doilea, alege un job in vanzari tot ca o alternativa, dar pentru ca este slab in profesia lui de baza; evident ca el nu recunoaste asta, ceea ce face ca angajamentul lui sa fie exact acela pe care il presupune o “alternativa”, adica implicare limitata si rezultate pe masura, in dauna atat a lui cat si a angajatorului.

Citeste intreg articolul pe Forbes.ro

comments powered by Disqus
×

Newsletter

Ca sa stii in permanenta ce este nou in materie de pregatire pentru business si vanzari, fara sa pierzi ore intregi cautand articole sau carti, te invit sa introduci adresa de e-mail si vei primi saptamanal newsletter-ul nostru. Multumesc.

Nume
Prenume
Email