Sfaturi de doi lei -vechi

de

Am citit un articol pe LinkedIn in care cineva (social-media expert, marketing on-line specialist, manager, blogger) isi invata cititorii cum sa creasca preturile cu 71%.

De fapt era o interpretare eronata a unui studiu facut de economistul Richard Thaler, de la University of Chicago Booth School of Business, care spune ca suntem dispusi sa platim cu pana la 71% mai mult pe un produs doar pentru ca il cumparam dintr-un loc considerat a fi de lux.

Persoana chiar foloseste, la un moment dat, expresia "sa umflam preturile", ceea ce m-a convins de respectul si consideratia pe care le poarta potentialilor clienti.

Asta m-a determinat sa scriu articolul de fata, ca sa atac doua probleme exacerbate de explozia on-line-ului.

No. 1  Faptul ca se ascund in spatele tastelor si nu se expun unui potential risc de manifestare "fizica" a nemultumirii clientilor le permite unor neica-nimeni sa se creada experti in business, vanzari, leadership, etc. Principiul de baza din orice business sanatos, conform caruia ofer ceva DE VALOARE pentru clientul meu si il tratez ASA CUM SE ASTEAPTA sa fie tratat (in primul rand cu respect) pare ultima preocupare a acestor impostori.

No. 2  Daca in trecut "rezolvam" telefonic situatiile carora nu eram in stare sa le facem fata sau voiam sa le evitam, explozia on-line-ului ne permite acum sa "click-aim" orice, oriunde si oricum, de cele mai multe ori fara nicio urma de responsabilitate. Dam "like" unor chestii despre care habar nu avem, "click-aim" PARTICIP la evenimente despre care habar nu am in ce constau, care uneori se desfasoara in alte localitati decat voi fi eu vreodata prezent, etc.

De ce facem asta?

Pentru ca oricum nu este nimeni care sa ne "bata obrazul" pentru ca suntem "pe langa subiect" sau pentru ca am facut altceva decat ne-am angajat. Si pentru ca este foarte comod sa dam "click" pe orice ne cade sub ochi.

Problema e ca, indiferent pe ce cale de comunicare o facem, atunci cand nu ne respectam cuvantul sau cand transmitem informatii eronate, tot minciuna se numeste; si un lucru va fi valabil atat timp cat va exista omenirea pe pamant: NU NE PLAC MINCINOSII! Indiferent ca ne mint in fata, la telefon sau pe Facebook.

Punct.

 

comments powered by Disqus
×

Newsletter

Ca sa stii in permanenta ce este nou in materie de pregatire pentru business si vanzari, fara sa pierzi ore intregi cautand articole sau carti, te invit sa introduci adresa de e-mail si vei primi saptamanal newsletter-ul nostru. Multumesc.

Nume
Prenume
Email